Trots krisen – Hede fashion outlet gör sitt bästa år sedan starten

Trots ett dystert ekonomiskt läge i landet gör Hede fashion outlet sitt bästa ekonomiska år någonsin, och ökar sin omsättning med cirka två procent 2022 jämfört med 2021.

ANNONS

– Vi är mycket stolta över att vi har slagit nytt rekord 2022, speciellt då vi efter covid-19 mötte nya utmaningar så som kraftigt stigande inflation, ökade lånekostnader och skenande energipriser, säger Per Wallentin, Nordic business director för Via outlets i ett pressmeddelande.

Även under årets fattigaste månad, januari, slår affärscentret nytt personligt rekord och gör sitt bästa försäljningsresultat någonsin för årets första månad.

– Omsättningen i januari ökade med två procent gentemot samma månad 2022. I jämförelse med det pandemifria året 2019 är det en ökning med 31 procent, säger Wallentin.

Konsumenten har mindre i plånboken

Wallentin säger i pressmeddelandet att han är stolt över att företaget gör sitt bästa januari-resultat någonsin, trots en av de bistraste tiderna i svensk historia på över 30 år.

– Med mindre i plånboken vill konsumenter ha mer valuta för pengarna, och då blir vårt erbjudande särskilt attraktivt, säger han.

Hede planerar utökning av varumärken

I pressmeddelandet skriver man att under 2023 kommer man att utvidga sitt utbud och ta in fler nya varumärken, samt introducera nya event för att locka fler besökare.

– Utöver att kunna erbjuda ett bra varumärkessortiment, vill vi förstärka upplevelsen genom ett brett matutbud, trevliga miljöer att vistas i och generösa event för alla åldrar, säger Maria Anderson, Nordic marketing manager för Via outlets.

LÄS MER:Så stort är svinnet i Kungsbackas matbutiker

LÄS MER:Ung förare fast i poliskontroll på Hällingsjövägen

LÄS MER:Grundade partiet – nu lämnar Roger Larsson

ANNONS