– Vi är mycket stolta över att vi har slagit nytt rekord 2022, speciellt då vi efter covid-19 mötte nya utmaningar så som kraftigt stigande inflation, ökade lånekostnader och skenande energipriser, säger Per Wallentin, Nordic business director för Via outlets i ett pressmeddelande.
Även under årets fattigaste månad, januari, slår affärscentret nytt personligt rekord och gör sitt bästa försäljningsresultat någonsin för årets första månad.
– Omsättningen i januari ökade med två procent gentemot samma månad 2022. I jämförelse med det pandemifria året 2019 är det en ökning med 31 procent, säger Wallentin.
Konsumenten har mindre i plånboken
Wallentin säger i pressmeddelandet att han är stolt över att företaget gör sitt bästa januari-resultat någonsin, trots en av de bistraste tiderna i svensk historia på över 30 år.
– Med mindre i plånboken vill konsumenter ha mer valuta för pengarna, och då blir vårt erbjudande särskilt attraktivt, säger han.
Hede planerar utökning av varumärken
I pressmeddelandet skriver man att under 2023 kommer man att utvidga sitt utbud och ta in fler nya varumärken, samt introducera nya event för att locka fler besökare.
– Utöver att kunna erbjuda ett bra varumärkessortiment, vill vi förstärka upplevelsen genom ett brett matutbud, trevliga miljöer att vistas i och generösa event för alla åldrar, säger Maria Anderson, Nordic marketing manager för Via outlets.
LÄS MER:Så stort är svinnet i Kungsbackas matbutiker