Storbankens app låg nere

Swedbanks kunder hade på torsdagen svårt att logga in i app och internetbank. Enligt sajten Down Detector rapporterade 2 900 användare om problem under torsdagen. Strax efter klockan 12 var problemet åtgärdat.

ANNONS
|

Kunder som försökte logga in i appen möts av meddelandet ”nätverksfel”. De som ville logga in på internetbanken fick beskedet ”Webbplatsen kan inte nås”.

”Många kunder upplever problem med att logga in i både internetbanken och appen just nu. Vi jobbar för att lösa det så snart vi kan. Testa gärna på nytt om en stund”, skriver Swedbank på sin Facebooksida.

Vid 12.10 problemet var löst.

– Vi hade under en kortare period under förmiddagen en driftstörning som påverkade våra digitala kanaler. Vi beklagar de problem som störningen orsakade för våra kunder, säger Amanda Billner på Swedbanks presstjänst till Aftonbladet.

ANNONS

Orsaken till störningen är ännu oklar.

ANNONS