Vi sparar data i cookies, genom att
använda våra tjänster godkänner du det.

Gratisbiljett utskickad i Västtrafiks app

Västtrafik har störningar i sin app To Go. Under förmiddagen har de skickat ut en så kallad störningsbiljett i appen.
– Sen klockan nio har vi haft störningar i appen, säger Alice Roman Dadisho, presskommunikatör på Västtrafik.

Alla åker gratis via Västtrafiks app To Go under söndagsförmiddagen. Där har de skickat ut en störningsbiljett som gäller i 30 minuter åt gången, till dess att störningarna är lösta.

Biljetten skickades ut under söndag förmiddag men enligt uppgifter till tidningen GP har betalningen strulat sedan lördag kväll. I ett fall fick en resenär inte gå på bussen då hen saknade biljett.

– Givetvis ska man inte bli drabbad som resenär. Har man några frågor kan man alltid höra av sig till kundtjänst, säger Alice Roman Dadisho.

Enligt Västtrafik rörde sig gårdagens störningar om problemen med Swish-betalningar.

– Då fungerade fortfarande kortbetalningen i appen och därför skickades ingen störningsbiljett ut.

Problemet löst – inte identifierat

Klockan nio upptäcktes andra störningar i appen och då ska Västtrafik ha skickat ut tillfälliga biljetter till alla användare. Sedan kvart i tolv har problemet varit löst och inga fler gratisbiljetter är tillgängliga i appen. Vad störningarna berodde på vet de inte.

– Fokus har legat på att åtgärda problemet men vår it-avdelning ska utreda vad som var fel.

Glöm inte att ladda ner vår nyhetsapp till din mobil: 

1. Sök på Kungsbacka-Posten i AppStore eller Google Play.

2. För att ladda ner nyhetsappen klickar du på ”hämta” eller ”installera”.

3. Godkänn att nedladdningen påbörjas.

4. Därefter påbörjas nedladdningen.

5. När nedladdningen är klar klickar du på ”öppna” för att öppna nyhetsappen.

6. Klart, nu har du laddat ner nyhetsappen. Du hittar appen på din hemskärm i mobilen bland dina andra appar.

Kom ihåg att aktivera pushnotiser så att du aldrig missar en lokal nyhet.